To właśnie tym tajemniczym wezwaniem 09.05.2025 r. rozpoczęła się misja specjalna, na terenie Ośrodka Edukacyjno-Naukowego ZPKWŚ w Smoleniu. 123 uczestników, 19 grup, energia, pełna gotowość do działania i startujemy – Dzień Funduszy Europejskich.
Legendarny ptak „Feniks”, opiekun przyrody i strażnik harmonii, odradza się z popiołów, by czuwać nad Parkiem Krajobrazowym Orlich Gniazd. Ale... jego siła słabnie. Zmiany klimatu, utrata wartości przyrodniczych, brak wiedzy ludzi osłabiły jego moce. I właśnie zaczyna się piękna przygoda… współpraca, współzawodnictwo, integracja, zabawa i nauka. Jeden wspólny cel, trzeba odbudować moc Feniksa. Uczestnicy w interwałach czasowych wystartowali, a dalej czas zagadek, quizów „Ognistych Punktów Energii Przyrody” - ziemia, powietrze, woda i ogień. Odszukaj i aktywuj!

Terenowa gra edukacyjna była doskonałym narzędziem poznania możliwości, szans i zysków jakie dają Fundusze Europejskie. Uczestnicy zajęć w bezpośredni kontakt mogli poznać cenne wartości przyrodnicze, krajobrazowe, historyczne i kulturowe PK „Orlich Gniazd”. Wiedza, aktywność, dobrze dopracowana strategia okazały się kluczem do sukcesu, wszyscy wrócili na metę. Następnie, czas podsumowania, wyników, wręczenia nagród i wspólne ognisko.

Kreatywność, orientacja, nauka i wyobraźnia na trasie biegu zaskoczyła niejednokrotnie?.

Nie sposób wymienić wszystkich, ale Danajdy Wędrowne, FC Pintkowo, Latające brzdące, Naleśniki z lasu, Skibidi Sigmy to tylko jedne z nazw teamów biorących udział w wydarzeniu. Jednak każdemu uczestnikowi dziękujemy© za udział i wspólnie spędzony czas.

#Fundusze Europejskie# Dzień Funduszy Europejskich #zpkwssmolen #„Halo, FENIX, Zgłoś się!” #przygoda #przyroda #PKOG

Dziękujemy!

@Fundusze Europejskie

@Szkoła Podstawowa w Ryczowie

@Szkoła Podstawowa im. Haliny Grabowskiej "Zety" w Chlinie

@Szkoła Podstawowa w Ogrodzieńcu

 widać biuro oddziału ZPKWŚ w Smoleniu, przed biurem stoją pracownicy ZPKWŚ ubrani w koszulki z logotypami Dni Funduszy Europejskich. Na stole w wazonie są flagi Unii Europejskiej, Polski oraz balony z logotypami. Na stole zamieszczony jest plakat dot. realizacji projektu przez ZPKWŚ pt. „Dobre praktyki w zakresie ochrony cennych przyrodniczo siedlisk i gatunków w PK ’’Orlich Gniazd” nr FENX.01.05-IW.01-0023/24 w ramach działania FENX.01.05.Ochrona przyrody i rozwój zielonej infrastruktury priorytetu FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności. Obok stołu stoją dwa windery (flagi) z logotypem Dni Funduszy Europejskich.

widać pracowników ZPKWŚ oddziału w Smoleniu, którzy rozdają karty startowe dzieciom do wypisania nazwy grupy, nazwiska oraz inne. Dzieci z ciekawością podchodzą do stołu i odbierają karty.

widać dzieci rozpoczynające grę, biegną w kierunku, którym mapa im wskazuje. W rękach trzymają flagę Unii Europejskiej i Polski. W oddali widać budynek Jurajskiej Ostoi oraz duże drzewa.

widać dzieci rozpoczynające grę, biegną w kierunku, którym mapa im wskazuje. W rękach trzymają flagę Unii Europejskiej i Polski. W oddali widać budynek Jurajskiej Ostoi oraz duże drzewa.

widać tablice informacyjną dot. „Skałki Oczko” umieszczona w lesie, jest to tablica nr 2 (zawieszony numer) oraz pytanie na które, dzieci muszą odpowiedzieć podczas gry.

widać stołek wraz z flagami Unii Europejskiej i Polski. Obok stołka widać banki z wodą oraz rurki plastikowe do zaklejone taśmą. W oddali widać drzewa.

widać dwóch chłopców którzy patrzą na tablice informacyjną nr 4 na której jest pytanie wraz  z trzema odpowiedziami.  W oddali widać drzewa.

Widać dwóch chłopców, którzy stoją przy stole i dopasowują owoce drzewa do liści. Na stole leży mapa. W oddali widać ulicę.

 widać trzy dziewczynki stojące koło stołu i dopasowujące owoce drzewa do liści. Jedna z dziewczynek ma kaptur założony na głowie. W oddali widać drzewa.

widać sześciu chłopców schylają się. Jeden trzyma rurkę a drugi wlewa z bańki do rurki wodę.

widać sześciu chłopców, trzech trzyma rurkę a jedne z nich wlewa wodę, chłopcy uśmiechają się. W oddali widać drzewa i drogę. widać pięć dziewczyn trzymających rurkę a jedna z nich wlewa wodę. Dziewczyny są uśmiechnięte. W drugim planie widać stojące obok dzieci.

widać sześciu chłopców, trzech z nich klęczy na kocu i wpatrujących się na mapę leżącą na kocu. Jeden z chłopców w ręce trzyma kompas. Trzech pozostałych chłopców stoją z zaciekawieniem się przyglądają mapie.

widać cztery dziewczynki, jedna trzyma mapę i wskazuje palcem na mapę a druga dziewczynka wpatruje się z zaciekawieniem. Pozostałe dwie dziewczynki stoją obok i przypatrują się. W oddali widać las.

widać grupę dzieci stojących przed budynkiem ZPKWŚ w Smoleniu, dzieci są uśmiechnięte, trzymają w rękach balony i flagi Unii Europejskiej i Polski. W oddali widać las.

widać grupę dzieci stojących przed budynkiem ZPKWŚ w Smoleniu, dwie dziewczynki trzymają balony z logotypami Unii Europejskiej i Polski. Twarze dzieci wskazują, iż są one zadowolone. Na drugim planie widać budynek świetlicy – kino oraz część budynków Jurajskiej Ostoi.

widać dzieci odbierające nagrody bidony książki i mapy, ich twarze są uśmiechnięte. Na stole widać leżące flagi Unii Europejskiej i Polski oraz bidony, książki i mapy. W oddali widać grupę dzieci oraz ośrodek Jurajskiej Ostoi.

na pierwszym planie widać 5 chłopców trzymających w rękach nagrody oraz dyplomy, są uśmiechnięci. Za nimi stoi grupa dzieci przyglądająca się chłopcom. W oddali widać ośrodek Jurajska Ostoja i świetlica – kino.

widać sześciu chłopców uśmiechniętych trzymających w rękach nagrody i dyplomy za zajęcie drugiego miejsca. Za chłopcami widać grupę dzieci uśmiechniętych. W oddali widać ośrodek Jurajska Ostoja i świetlica – kino.

widać sześciu chłopców uśmiechniętych trzymających w rękach nagrody i dyplomy za zajęcie pierwszego miejsca. Przy nich stoją pracownicy ZPKWŚ. W drugim planie widać grupę dzieci oraz budynki ZPKWŚ.

widać dużą grupę dzieci z nauczycielami oraz pracowników ZPKWŚ. Widać że są uśmiechnięci. W rękach trzymają balony flagi z logotypami Unii Europejskiej i Polski. W oddali widać budynki ZPKWŚ.

widać grupę dzieci obok kręgu ogniskowego. Jedna część je kiełbaski a druga siedzi przy ognisku. Widać unoszący się dym z ogniska.