Z radością informujemy, że przeprowadziliśmy warsztaty z cyklu jednodniowych zajęć edukacyjnych „Warsztaty na wypasie”, organizowanych w ramach promocji projektu
„Dobre praktyki w zakresie ochrony cennych przyrodniczo siedlisk i gatunków w Parku Krajobrazowym Orlich Gniazd”.

Zajęcia składały się z trzech części:
Część stacjonarna – uczestnicy poznali niezwykłe bogactwo przyrody i krajobrazu Wyżyny Krakowsko–Częstochowskiej oraz tradycję i kulturę pasterską regionu.
Część warsztatowo-plastyczna – prawdziwa uczta dla kreatywności! Uczestnicy uczyli się technik filcowania wełny, tworzyli własne ozdoby, kolorowali, rozwiązywali zagadki i quizy związane z tematyką przyrodniczą i pasterską.
Część terenowa „Zooterapia” – wyjątkowe zajęcia z udziałem zwierząt: owiec i alpak. Była to nie tylko okazja do bliskiego kontaktu z przyjaznymi zwierzętami, ale także forma wsparcia rehabilitacji fizycznej i psychicznej. Uczestnicy mogli głaskać, przytulać i spacerować ze zwierzętami, a także obserwować ich naturalne zachowania w spokojnym otoczeniu.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w warsztatach!
Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkania z cyklu „Warsztaty na wypasie”!
#FunduszeEuropejskie#FunduszeUE#Warsztaty#NaWypasie #PKOrlichGniazd #Zooterapia #Filcowanie #DobrePraktyki #OchronaPrzyrody #OrleGniazda

Dzieci siedzą przy stole w drewnianej sali warsztatowej i biorą udział w zajęciach z filcowania wełny. Prowadząca pokazuje różową wełnę, a w tle widać ekran z prezentacją projektu „Dobre praktyki w zakresie ochrony siedlisk w PK Orlich Gniazd”.

Grupa dzieci siedzi przy drewnianym stole w sali warsztatowej i pracuje z kolorową wełną podczas zajęć z filcowania. W tle widoczne są drewniane ściany, okna z firankami i zasłony.

Dzieci siedzą przy długim stole i pracują z kolorową wełną podczas warsztatów filcowania. W tle widoczna jest prezentacja projektu „Dobre praktyki w zakresie ochrony siedlisk w PK Orlich Gniazd” oraz drewniane wnętrze sali z ozdobami na ścianach.

Dzieci siedzą przy długim stole pod namiotem, uczestniczą w zajęciach na świeżym powietrzu. No stole są farby, pędzle oraz słoiki z wodą. W dalszej części widać drzewa i teren zielony.

Grupa dzieci głaszczę dwie alpaki pod opieką mężczyzny w koszulce moro. Dzieci wyglądają na zaciekawione i radosne.

Grupa dzieci karmi owce przez ogrodzenie, wyciągając ręce z jedzeniem w stronę zwierząt. Owce znajdują się na w zagrodzie na trawiastym wybiegu. Owca stoi blisko dzieci.

Grupa dzieci stoi przy  dwóch alpakach, które są pod opieką mężczyzny w koszulce moro. Dzieci są zaciekawione. W dalszej części widać ogrodzenie oraz las.

Grupa dzieci stoją przed kobietą i mężczyzną, którzy się uśmiechają. Mężczyzna w ręce trzyma torby papierowe z napisem Dobre praktyki a kobieta trzyma w rękach zielone kartki. Cała grupa stoi pod dachem a w oddali widać drzewa.

Grupa dzieci stoi wokół palącego się ogniska. Dzieci trzymają w rękach widelce ogniskowe na których nabite są kiełbaski. Ognisko znajduje się pod zadaszeniem. W oddali widać budynki oraz drzewa.

Mężczyzna gratuluje chłopczykowi, który dostał nagrodę. Chłopczyk w ręce trzyma torbę papierową jest uśmiechnięty. Obok stoi kobieta uśmiechnięta trzymająca zielone kartki w ręce. Na drugim planie jest grupa dzieci stojących przed mężczyzną i kobietą.

Obraz przedstawia zestaw trzech logotypów związanych z funduszami i instytucjami europejskimi: Po lewej stronie: Logotyp „Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko” – kolorowy znak przedstawiający stylizowane gwiazdy (żółtą, czerwoną i białą) na granatowym tle. Obok napis: „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko”. Pośrodku: Flaga Polski (biało-czerwony prostokąt). Obok napis: „Rzeczpospolita Polska”. Po prawej stronie: Flaga Unii Europejskiej (granatowy prostokąt z kołem złotych gwiazd). Obok napis: „Dofinansowane przez Unię Europejską”.